pondělí 26. srpna 2013

Jedlová / 27,5 km

Tak na tenhle běh jsem se těšil. Poslední týden prázdnin a na chalupě jsem se chystal na vydatný trénink před Baroko maratonem a 5BV. Trasu jsem naplánoval po své oblíbené a klasické cestě, kterou jsem v 15ti jezdil na kole a měl z toho vždy bezva výlmmísto toho abychísto toho abych státovkuet. Největší výzva trasy je modrá sjezdovka a závěrečná část asfaltky před vrcholem Jedlové, kde je 25% stoupání.
Vybíhám podél Chřibské Kamenice a v dálce na konci údolí vidím vrchol Jedlové. Po rozhýbání po asfaltce se na náměstí ve Chřibské napojuji na modrou značku, která mě ihned žene do prvního stoupání k bývalé střelnici, abych poté opět seběhl k donedávna nejdéle fungující sklárně v Evropě od roku 1414. Z Horní Chřibské stoupám lesem k nádraží za kterým přichází rovinatý oddych a změna barvy značky na červenou. A pak už jsem na sjezdovce. O Jedlové dlouho nevíte a najednou jste na jejím svahu a začíná to pravé stoupání. Vlastně to celkem jde, jen párkrát popojdu v místech, kde se přes volné kameny nedá běžet. Dobíhám až na vrchol, kde jsem za 1hod 13min po 11km a cca 580m převýšení. Svačím rychlý banán a rozbíhám se dolů a cestou trochu fotím.


Sbíhám až k žel. zastávce Jedlová, odkud se trasa začíná otáčet zpět ke Chřibské a dál už se bude jen lehce vlnit. Cesta vede místy prakticky v ose předválečného opevnění.
Je pondělí, takže v lesích jsem úplně sám. Dobíhám do sedla Křížový buk, kde uhnu na zelenou a kolem Chřibského vrchu mě čeká jen závěrečný seběh. Trochu mi cuká ve stehnech, takže musím zpomalit. Nad lesním divadlem netrefím tu spravnou cestu, takže místo toho, abych hlavní silnici jen přebíhal, tak běžím kilometru po ní. Většině řidičů se moc nechce mě objíždět, takže občas radši běžím skoro příkopem.
Pak už mě čeká jen závěrečný kilometr přes Chřibské letiště a kolem penzionu Na Stodolci domů.

Pokud se do blízkosti Jedlové dostanete, tak určitě výběh na ní doporučuju. Mimochodem v dubnu se vždy v jeden víkend pořádá běh do vrchu na Jedlovou (v sobotu), start je v Jiřetíně, a hned v neděli běh do vrchu na Studenec, start ve Chřibské.


Žádné komentáře:

Okomentovat