sobota 13. srpna 2016

KTRC Krkonošský SkyMarathon | DNF

Na začátku černé sjezdovky | foto: Josef Melen / album FB

Po ŠUTRu si uvědomuju jak jsem pomalej. Evidentně nezvládám běhat rychle a pak to se mnou dopadá opakovaně všelijak. Začínám tedy běhat tréninky rychleji, vkládám intervaly v různém tempu a délce, nabíhám výškové metry, ale vkládám i delší běhy. Vloni jsem musel SkyMarathon v Krkonoších odpískat kvůli důležitějším věcem než je běhání, ale letos se nakonec přihlašuju a tak mám zase další motivaci k tréninku.

Na začátku července si v Nespekách střihnu s Tomášem místní kros (13 km/400 m+), kde si chci vyzkoušet jak jsem na tom. Skoro celý závod táhnu Tomáše, který si v půlce stěžuje, že se mě sotva drží, aby mi na hraně posledního kopce zmizel z dohledu... :-) Šestý místo ale beru a čas taky není strašnej.

Nespecký běh:
Záznam na Strava.com
Celkové výsledky zde


Medaile je pravá :-)
V půlce července míříme do Jizerek pod Smrk a tak se chystám, jak tam potrénuju kopečky nahoru i dolů. Celkem 90 km a 4200 m+ je pěknou průpravou. V rámci výletu s holkama jsem si i vyzkoušel, že s Aničkou v nosítku lze taky běžet, uf. Jediný co se mi nepovede je, když sbíhám z Poledních kamenů, tak nechám kotník v kramli na jednom z velkých kamenů. Dole oběvuju pěkně nateklej a bolavej nárt a druhý den sotva pajdám.
Na Smrku poprvé

Polední kameny a pohled na Smědavskou horu

Leží tam v borůvčí, nožky má nahoře
V týdnu před Krkonošemi se snažím už jen vyklusávat, ale každý večer se poctivě protahuju a doplňuju všemožně minerály. A při dotazech jak chci běžet odpovídám, že hlavně bez krize, teda ne jako na loňským Perunu nebo na letošním Ještědu.

Do Špindlu dorážíme nakonec až v pátek na večer a ubytováváme se s v hotelu Panorama, který je na 10 km trasy závodu a s výhledem na sjezdovku Stoh. Neustále přemýšlím, zda mám běžet na lehko s ledvinkou a jen 0,7 l flaškou nebo s batohem s 2 l vakem. Nakonec vítězí batoh i z důvodu lepšího naskládání gelů apod. V noci mi nejde pořádně zabrat, ale ráno zvládnu vše v pohodě a natěšený vylezám před chatu a čekám při protahování na Tomáše s Ditou. Rozbíháme se ke startu. Tomáš se ještě vrací pro zapomenuté hůlky, které já ani neřešil, prostě mi to s nima nejde, přitom v Alpách nebo v Himalájích jsem se na trecích bez nich skoro nehnul. Dole se ještě lehce znovu protáhnu, pozdravím se s Honzou Bartasem a slupnu další tabletu s magnesiem a minerály.

Vybíháme do první sjezdovky a já jdu lehce a v klidu, hlídám si abych nešel na hranu. Za chvilku jen lehce kouknu na závěrečný seběh na druhé straně údolí a pak zas koukám pod nohy a dávám pozor na mokrý kameny a kořeny. Najednou jsme nahoře a prdíme zas dolů po sjezdovce... po měkým se to sbíhá krásně, ale v půlce už stehna pěkně pálí a tak lehce zvolňuju. Dole beru kelímek vody, a hezky nahoru po černý... Sakra jak se nehnat, když tě povzbuzuje Zdeněk Kříž? Trochu se pak zadrhuju na spojovačce ke Stohu. Tam mě zaráží, jak se ostatní brání seběhu a tak to beru dolů pěkně po hlavě a chvíli i po prd... Dole slupnu gel a po silnici směrem ke Kozím hřbetům. Tady se to běží. Dobíhám k hotelu a chytám Aničku do náruče. Po pár metrech ji zas stavím na zem a do kopce mě vyprovází "tatíííí".

Není nad to běžet se zátěží
Chvilku to nahoru jde, ale postupně zpomaluju. Mám co dělat, abych aspoň předcházel turisty, když ostatní závodníci kolem mě prochází jak, kdybych měl Aničku pořád na zádech. Doškrábu se k otočce a těším se jak se cestou dolů rozpohybuju, hmmm bežet jde, ale nálada a chuť je ta tam... Doběhnu na rozdělení tras, napiju se a doufám, že to na Dřevařský cestě nebude tak strašný. No nebylo, byl to pěknej prů... prostě mi to nejde, sotva se vleču, ani ne 20 km a já jsem hotový. Koukám přes údolí k Erlebachově boudě a dál k Labský. Ale to horší není přede mnou, je přímo se mnou! V pravém stehně mi škubne... Zastavím se, vypiju ampuli magnesia, ale tuším že je to zbytečný. Ještě to zkouším, zklusávám k boudě U Bílého Labe, ale ke konci vím, že je konec. U studánky se zastavuji a a vzápětí mě chytá další křeč zezadu do stehna. Sedám si na kámen a zastavuju hodinky. Mít teď u sebe hůlky, tak je rozštípu. Koukám jak přibíhá Tomáš a nemůžu se hnout. Zkouší mě přemluvit, abych šel ještě s ním, ale já vím, že to nemá cenu. Počkám, až noha povolí a vydávám se zpět. Občas se snažím ostatní povzbudit a mířím do Špindlu. Na občerstvovačce u hotelu Horal hlásím konec.
Jsem totálně hotovej, po jídle na tři hodiny usínám a probouzím se s bolestí hlavy a totálně zníčenejma nohama. Takhle jsem si to opravdu nepředstavoval.

Záznam na Strava.com
Celkové výsledky zde



Žádné komentáře:

Okomentovat