středa 25. září 2019

Dlouhá cesta přípravy na PVLH


Už když jsem poprvé zaregistroval Prominentní vrcholy Lužických hor bylo mi jasné, že to budu muset zkusit. V Lužických horách máme chalupu a trasa, ať ji plánujete jakkoliv jde přes naší vesnici. Od začátku jsem taky věděl, že to nebudu chtít jen zkusit zaběhnout, ale že ten pokus musí stát za to…


Postupně se přidávali další a další běžci, kteří běželi tu rychleji, tu pomaleji a většinou ve dvojici. A pak v říjnu 2018 zaběhli trasu přes 18 vrcholů Lukáš Kozlík s Petrem Martinovským za 12:44 s nejkratší trasou 98 km… A tak jsem dal v listopadu na Instagram nicneříkající fotku s popisem "Road to PVLH just begin"... a cesta mohla začít.



Chtěl jsem se připravit pořádně a tak kromě fyzického tréninku, jsem samozřejmě plánoval po večerech trasu, strategii a do toho četl v rámci motivace Jurkovu knihu Na sever. Vzhledem k tomu, že první náčrt trasy jsem měl v podstatě hned, mohl jsem už o vánocích prozkoumat začátek a závěr uvažované trasy. Start byl jasný, ve Chřibské na náměstí u kašny se sochou místního patrona sv. Jiřím na západním okraji okruhu.

V rámci tréninku jsem postupně navyšoval objem i trochu rychlost, takže jsem si mohl střihnout po dlouhé době i asfaltový ½ M Vaší ligy za 1:28:34. Klasicky jsem jaro ukončil již potřetí 3. místem na 72 km pražském ŠUTRu. Původně uvažovaný červnový termín tak trochu padl, ale vynahradil jsem si to víkendem pod Zugspitze. Letní příprava vyvrcholila opět v Alpách a hlavně na 10 lužických sedmistovkách. Závodu, který jsem chtěl dlouho běžet, ale většinou nevyhovoval termín a pak jsem se bál množství asfaltu, což se hlavně druhý den potvrdilo. Nicméně příprava a zkušenosti to byla parádní a s celkovým 8. místem spokojenost (zvlášť teda první den to běželo).




Už se tomu nedalo utéct a tak jsem si zvolil datum konec září. Následovalo finalizovaní tratě, studování předchozích pokusů, zkoušení variant a prověření pár neznámých úseků v reálu. Současně jsem řešil strategii. Nechtěl jsem běžet na těžko, proto jsem plánoval běžet s podporou, maximálně na lehko. Vytipoval jsem místa přibližně po 8 km, kde se budu s tátou potkávat, vyměním flasky, doplním jídlo a fofrem dál… Trasa nakonec vychází na 94 km a 3900 m+. Poběžím proti směru hodinových ručiček tak, abych závěr měl po mírnějších kopcích. Asi největší změnou, oproti většině ostatních pokusů, je zařazení Javoru mezi Chřibský vrch a Studenec, kdy se budu vracet na Křížový Buk. Na Javor tak nebudu muset stoupat z údolí Kamenice.



A aby čas stál za to? Vystartuju v sobotu 28.9. v 7 hodin ráno, 3 minuty po východu slunce a zpět u kašny chci být do západu slunce, tzn. Do 18:48. Mám na to tedy necelých 12 hodin... Budu rád, když mi budete držet palce. Sledovat mě půjde přes odkaz, který bude zde na blogu, a pokusím se přidávat i aktuální info na Instagramu ve stories…

Jakub / #bezimmetrzametrem

Žádné komentáře:

Okomentovat