neděle 2. září 2018

Cross Parkmaraton 2018 / 1. místo do 39 let

Týden po KTT vybíhám na můj oblíbený rychlý 25 km trénink, podél vody až do Jarova, pak Károvským údolím nahoru na Závist a pak upalovat zpět. Možná to byla blbost, ale já měl na to prostě náladu. Sice mi to svižně běží, ale trochu se šetřím kvůli lýtku, které mě den před tím trochu tahalo. Na 20 km ale jako když utne, nejenom, že mi totálně dojde, ale lýtko mě pekelně bolí, sotva dojdu na tramvaj. Masíruju, tejpuju a dva dny klid. Pak je to lepší a o víkendu se mi zas práší od bot a tak se můžu v klidu přihlásit na Parkmaraton. Uff

start na Křinickém náměstí v Krásné Lípě / foto: parkmaraton.cz


V týdnu před závodem promýšlím strategii, chci být mnohem rychlejší než vloni a doufám, že na to tentokrát mám a vím, že už hlavně nesmím opakovat na začátku přepálené tempo. Nakonec nacházím docela dobrou pomůcku rozložení tempa a tepovky na feelrace.com. Start je letos o 2 hodiny dříve, takže se nebudeme motat s kratšíma trasama a ráno je taky na náměstí klid. Jdu nalehko, v kapsách gely a v ruce softflasku na průběžné ucucávání. 

Vyrážíme z náměstí nahoru a já si furt opakuju pomalu, pomalu, hlídej tepovku, nech je běžet. Nahoře v aleji jsem na osmém místě a první běžci se mi rychle vzdalují, na konci aleje po 2 km už mají 1,5 minuty náskok. Dle plánu poslušně čekám na 3. km, kdy už můžu trochu zrychlit. Na 5. km ve stoupání k Vlčí hoře jdu na 6. místo a následují dlouhé kilometry o samotě, protože běžci vpředu už jsou v nedohlednu.
Hlídám si tepy a stanovené tempo a užívám si pohodový běh, vím že bych mohl upalovat rychleji, ale taky vím, že by se mi to vymstilo a doufám, že plán vyjde. V trochu techničtějším seběhu do Kyjova je po včerejších deštích bláto a mě to samozřejmě uklouzne. Hodím parádního tygra, rychle se seberu a běžím dál a trochu si zanadávám co to blbnu, že nedávám pozor. Dole pod kopcem je oproti loňsku malá změna, která ve výsledku prodlouží trasu, takže odpovídá opravdu maratonu. Pouštím se do nejdelšího kopce, abych v jeho 2/3 zahlídl rovnou tři běžce, sice ještě daleko přede mnou, ale i to mě postrčilo. V seběhu kolem Vápenky předbíhám 5. běžce a v následném krátkém, ale výživném stoupání stahuju 4. na 20 vteřin. V následujícím rovnějším úseku se vzdálenost nemění a v seběhu na 1/2 M do Krásné Lípy se dokonce zase natahuje, ale držím slušné tempo 4:30 a tepy klesají i pod 150. Na otočce jsem tedy 5. za 1:48, jsem tedy o 2,5 min rychlejší než vloni.
Rychle se pouštím zpět do táhlého kopce, kde jsem vloni dost trpěl, ale dnes cítím, že to běží a držím tempo 5:00 a tepy v mezích. Současně počítám odstupy na běžce přede mnou, na 1. ztrácím 9 min na 2. 4:30 min, hmmm. V kopci se dostávám na 4. místo před Jaromíra Poláčka (loňského vítěze do 39 let) a postupně se dotahuju na 3., kterýho ještě před občerstvovačkou na 25. km přebíhám. Tak a teď se uvidí, zda sem si dobře rozložil síly a nasazené tempo udržím. Odstup na 4. se postupně zvětšuje a před občerstvovačkou na hrázi v Kyjově už jsem mimo jeho dohled. Ve stoupání z Kyjova pod Vlčí horu neustále běžím a snažím se držet tempo. Postupně se proti mě objevují běžci na 1/2M. Kousek pod vrcholem přejdu na pár kroků do chůze, ale hned dostanu vynadáno od "protiběžce", abych nezpomaloval :-D. Zakousnu se a valím dál. Za chvilku dostanu povzbuzující info, že na 2. ztrácím tak 300 m. Kousek před občerstvením pod Vlčí horou ho zahlídnu. Všimne si mě až po chvilce a probíhá občerstvovačkou bez zastavení, já naopak beru meloun a nechám si doplnit flask. Trochu mi tedy poodskočí, ale v prudkém stoupání na Vlčí horu ho stahuju na 10-20 m a doufám, že v závěrečných 5 km ho utahám. Chvíli se rozestup nemění, ale postupně ukrajuju metr za metrem z náskoku, držíme slušný tempo 4:40. 2,5 km do cíle jsem na jeho úrovni a na nic nečekám a zkouším nastoupit. Naštěstí hned získávám 20 m a rozdíl se zvětšuje. Držím tempo a v polovině aleje vím, že to dám. Dobíhám v čase 3:36 na celkovém druhém místě a první v kategorii do 39 let. Na prvního jsem ztratil nakonec 8 min. Druhou půlku jsem tak běžel nejrychleji ze všech, plán vyšel!

stupně vítězů do 39 let

Cross Parkmaton 2018 / 42,2 km/1050 m+
Celkové výsledky:

1. / 1. 40-59 / Karel Valenta / 1974 / Běžecký kroužek Varnsdorf / 3:28:59
2. / 1. 18-39 / Jakub Hendrych / 1983 / #bezimmetrzametrem / 3:36:46
3. / 2. 18-39 /  Jaroslav Hriadel / 1997 / Šneci / 3:38:57
4. / 3. 18-39 / Michal Novák / 1994 / 3:45:24
5. / 4. 18-39 /  Jaromír Poláček / 1988 / Český Běžecký Klub / 3:55:54

Na Strava Flyby je dobře vidět, jak v druhé půlce jsem stahoval náskok:
Já - černá rovná / Karel Valenta - červená / Jaroslav Hriadel - modrá / Jaromír Poláček - zelená




Stupně vítězů celkové pořadí
A díky všem organizátorům za bezva atmosféru a skvělým dobrovolníkům na občerstvovačkách!
www.parkmaraton.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat